Blog Post

הדרכות בטיחות לעובדים

אור פרויקטים • ספט׳ 29, 2023

מה כוללות הדרכות בטיחות לעובדים?

הדרכות בטיחות לעובדים

הדרכות בטיחות לעובדים היא הדרך של כל ארגון לדאוג לבטיחות עובדיו. שמירה על בטיחות ובריאות הן הבסיס למניעת נזקים גופניים, תאונות עבודה או מחלות מקצוע.

מה כוללות הדרכות בטיחות לעובדים?

שמירה על בטיחות לא רק מגינה על העובדים מפני פגיעות ותאונות, אלא גם משפרת את התדמית של מקום העבודה, הן בעיני לקוחות החברה והן בעיני העובדים.

לפי החוק מחויב המעסיק לבצע הדרכות בטיחות בעבודה , אך בראש ובראשונה זה גם אינטרס שלו. ביצירת סביבת עבודה מוגנת הוא משדר כי שלום עובדיו וההגנה עליהם מפני סכנות תברואתיות ופיזיות, עומדים בראש סדר העדיפויות שלו.

ההדרכות כוללות נושאים שונים, ביניהם: הדרכות בטיחות באש ובחשמל, שימוש בציוד מגן אישי ועבודה עם חומרים מסוכנים. בנוסף, בטיחות במעבדות, מטבחים ומחסנים. וכן, לימוד מושגי יסוד בנושא בטיחות כגון תאונות עבודה, מחלות מקצוע סיכון ומפגע.

במהלך ההדרכות נעשה תרגול של צוות עובדים למצבי חירום והדרכות ספציפיות בהתאם לדרישות כל עסק.

הכשרת צוותי חירום נעשית עבור עובדים ומנהלים שתפקידם לתת מענה בשעת חירום לכלל העובדים והלקוחות, עד שכוחות ההצלה מגיעים.

הדרכות ספציפיות הן, לדוגמא, הדרכות עבור עבודה בגובה. הדרכת עבודה בגובה כוללת שימוש בציוד בצורה נכונה והקפדה על כללי זהירות.

החשיבות של הכשרת עובדים בנושא בטיחות


ללא הכוונת עובדים בנושא בטיחות, אין לעובדים את הכלים להתמודד עם מפגעים וסיכונים בטיחותיים הצצים במהלך העבודה. עובדים הם הנכס החשוב ביותר במקום העבודה וחשוב לשמור עליהם בריאים ומוגנים.

מקום עבודה המספק באופן קבוע הדרכות בטיחות לעובדיו, מפחית תחלופה, משפר את הפרודוקטיביות ואת המורל ואינו נפגע כלכלית.

הכשרת עובדים בנושא בטיחות חייבת להיות מעודכנת בהתאם לשינויים שעובר העסק ולפי התחדשות של תקנות וכללים. הדרכות תקופתיות מבטיחות כי המידע המועבר להם הוא עכשווי ומעודכן.

הדרכת בטיחות, מעבר לצמצום פגיעת העובדים, גם שומרת כלכלית על העסק. נפגעי עבודה עולים ביוקר, למשל, תשלום שכר לעובד על עבודה שלא הסתיימה ועלות גבוהה יותר של ביטוח העסק. בנוסף, עלול להיגרם נזק מיותר לציוד, יש צורך לגייס ולהכשיר עובד חדש וגם מורל העובדים נפגע וכך נפגעת הפרודוקטיביות.

מטרתה של הכשרת עובדים בנושאי בטיחות היא בראש ובראשונה לספק לעובדים מיומנויות כיצד לבצע את עבודתם בצורה הבטוחה ביותר. ההדרכות מספקות הנחיות לגבי זיהוי מפגעים, דיווח עליהם וטיפול בתקלות.


סוגים שונים של הדרכות


בנוסף להדרכות כלליות לעובדים, נעשות גם הדרכות ספציפיות. לדוגמא, הכשרת צוותי חירום או הדרכה לעבודה בגובה.

הדרכות בטיחות לעובדים בגובה כוללות הנחיות לשימוש בסולם ובציוד. התרגולים נעשים לרוב במקום העבודה, אלא אם מדובר בפרויקט מורכב כגון הקמת פיגומים. במקרים כאלו מתקיימת הכשרה מוקדמת מעמיקה יותר.

הדרכת צוותי חירום כוללת הכרות עם סוגי שריפות שונים ועם מספר שיטות כיבוי ומועברות על ידי יועץ בטיחות אש. במהלך ההכשרה עוברים צוותי החירום תרגול בפריסת זרנוקים, שימוש במזנקים ומחברים שונים. בנוסף, נעשות הכוונה והדרכה לגבי טיפול בחומרים מסוכנים ומתן עזרה ראשונה. הצוותים מחויבים להכיר בצורה מעמיקה ביותר את נהלי החרום ולדעת היטב כיצד להתנהל בעת מצוקה ולנצל את הידע שלהם לעזרה.


מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
תיק שטח אוגדן של מסמכים ופרטי מידע לבטיחות אש של מבנה, תמונות של המבנה, מפות, הסברים על יציאות חירום ופתחי מילוט
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
תיק מפעל הנדרש לפי תקנות רישוי עסקים המכיל מידע לדרכי התמודדות במקרי חירום בשטחי המפעל הכוללת תרשימים מפורטים וכתיבת נהלים מסודרים
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
תוכנית בטיחות אש תכנית המשלבת בתוכה את ההיבטים הנדרשים לצרכי גילוי, כיבוי, הגנה והקטנת המקרים בהם פורצת שריפה
רתכת לייזר
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
רתכת לייזר פועל על החומר בצורה של ריתוך היתוך.באמצעות חום מרוכז ועצום מקרן הלייזר
ממונה בטיחות לייזר
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
ממונה בטיחות לייזר בכל מקום עבודה שבו מפעילים מוצר לייזר מסוכן, משתמשים בו או מייצרים אותו נדרש ממונה בטיחות בלייזר
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
ממונה בטיחות אש אחראי על פיקוח ובקרה של אמצעי כיבוי, על איתור ליקויים ומפגעים העלולים להצית אש וכמובן על הדרכת העובדים ואיך למנוע שרפות ואיך להתנהג בשעת שרפה
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
יועץ בטיחות הוא חובה בכל ארגון, כל ארגון חייב לדאוג לניהול סיכונים בכדי לשמור על בטיחות עובדיו. אנו מציעים מגוון רחב של שירותי יועצי בטיחות בתחומים רבים
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
יועץ בטיחות בריכה נדרש כאשר זקוקים להיתרים בכל הקשור לבריכות אישור הנחיות בטיחות על פי תקן 6701
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
יועץ בטיחות אש ואחריותו ועל אילו תחומים הוא אחראי, מדוע חשוב כל כך לקבל אישור מומחה לבטיחות אש. יועץ בטיחות אש מתמחה בשלל פתרונות העוסקים בבטיחות.
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
הוראות מכר ומה הן כוללות על הסוגים השונים וחשיבותן של ההוראות. הוראות הרשות הארצית לכבאות והצלה לעניין סידורי בטיחות אש במבנים ועסקים.
פוסטים נוספים
Share by: