Blog Post

יועץ בטיחות אש

אור פרויקטים • ספט׳ 29, 2023

תפקידו של יועץ בטיחות אש

יועץ בטיחות אש

יועץ בטיחות אש הוא בעל מקצוע מוסמך שקיבל את הסמכתו בקורס ממונה לבטיחות אש. הקורס נותן מגוון כלים איכותיים ומקצועיים ומקנה ידע נרחב בכל הקשור לנהלים ותקנות בנושא של בטיחות אש.

אחריותו של יועץ בטיחות אש

תפקידו של היועץ לבטיחות אש הוא לתכנן ולהקים מערכות למניעת שריפה והתמודדות עם מקרי שריפה כשתפרוץ אש.

יועץ בנושאי בטיחות אש עובד עם מפעלים, עסקים שונים ומבנים גדולים הזקוקים לתחזוקה קבועה של ציוד לכיבוי אש.

יועצי הבטיחות גם אחראים על הנפקת אישורים לבתי העסק, בהתאם לדרישות העירייה. העירייה מוציאה דו"ח מה נדרש מהעסק בנושא בטיחות אש. בהתאם פועל העסק על-פי הדרישה ומזמין את מומחה האש כדי שיאשר שהכל אכן קיים בעסק.

על אילו תחומים אחראי מומחה לענייני בטיחות אש? בין היתר על תכנון ויישום מערכות כיבוי אש, הנפקת אישורים וביצוע ביקורות. הביקורת נועדה לבחון האם המתזים והמטפים עובדים כראוי ושאינם פגי תוקף. בהתאם לציוד כיבוי אש הנמצא בעסק, קובעים את תדירות הביקורות.

על-פי החוק, כל ארגון או מוסד, מקום ציבורי או מבנה כלשהו, מחויב להכין תוכנית בטיחות אש ולהקים תשתיות לכך. המערכות צריכות להיות מתוכננות היטב, לפי כל התקנות והכללים ויש צורך באדם שהוא מומחה לכך, שיבדוק את תכנון המערכות.

על אילו תחומים אחראי ממונה בטיחות אש?

נושא בטיחות האש הוא תחום אחריות רחב הכולל מגוון תתי-נושאים. מיעוץ והנפקת אישורים וקביעת תוכנית הדרכות בטיחות לעובדים , דרך שימוש בציוד, שמירה על כללים ונהלים ועד התקנת מערכות מיגון ומניעה.

יועץ בטיחות אש אחראי לכל אלו. באחריותו לכתוב את כל הנהלים והתקנות על-פיהם פועלים במקרה של שריפות, בהתאם לכל ארגון. עליו לפקח שהדברים נעשים ולהכין מערכי הדרכה לעובדים.

אלו בין תחומי האחריות של הממונה על בטיחות האש:

הכנת תיק בטיחות אש לכל ארגון. התיק צריך לכלול מספר דברים. החל מתרשימי המבנה, דרך מיקום אמצעי ההגנה בתוך המבנה, ועד מידע על מערכות כיבוי ומיגון אש ועשן הקיימות במבנה. בנוסף, אילו יציאות חירום קיימות בבניין ותוכניות מילוט.

מומחה לבטיחות אש גם מייעץ לגבי התקנת מערכות כיבוי האש והעשן. הוא בוחר לארגון את המערכות המתאימות ביותר בהתאם לפרמטרים שונים כגון גודל המבנה, המיקום שלו, ייעודו ועוד.

הוא גם אחראי לבצע בדיקות תקופתיות וסריקות וצריך להכיר היטב את השטח כדי לתכנן תוכניות הגנה ומילוט.

אישור של מומחה לבטיחות אש

על החשיבות של בטיחות אש אין מה להכביר מילים. ככל שהמבנה גדול יותר ויותר אנשים מסתובבים בו, כך נושא בטיחות האש עומד בראש סדר העדיפויות של הנהלים הקשורים בהפעלתו.

אישור יועץ בטיחות חיוני בהרבה מקרים, בין אם מדובר בעסק חדש ובין אם זו בריכה בבית פרטי. אישור כיבוי אש חשוב לכל מי שמבקש לקבל רישיון עסק כדי להבטיח שהמבנה עומד בתקנות הבטיחות.

המטרה העיקרית של מתן אישורי בטיחות היא לסייע לעסקים להגן על עצמם מפני סיכון של התפרצות שריפה. עושים זאת בעזרת יצירת תוכניות בטיחות אש וסיוע בנושאים תכנוניים. האישור של כיבוי אש נדרש על-ידי הרשות המקומות.

מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
תיק שטח אוגדן של מסמכים ופרטי מידע לבטיחות אש של מבנה, תמונות של המבנה, מפות, הסברים על יציאות חירום ופתחי מילוט
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
תיק מפעל הנדרש לפי תקנות רישוי עסקים המכיל מידע לדרכי התמודדות במקרי חירום בשטחי המפעל הכוללת תרשימים מפורטים וכתיבת נהלים מסודרים
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
תוכנית בטיחות אש תכנית המשלבת בתוכה את ההיבטים הנדרשים לצרכי גילוי, כיבוי, הגנה והקטנת המקרים בהם פורצת שריפה
רתכת לייזר
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
רתכת לייזר פועל על החומר בצורה של ריתוך היתוך.באמצעות חום מרוכז ועצום מקרן הלייזר
ממונה בטיחות לייזר
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
ממונה בטיחות לייזר בכל מקום עבודה שבו מפעילים מוצר לייזר מסוכן, משתמשים בו או מייצרים אותו נדרש ממונה בטיחות בלייזר
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
ממונה בטיחות אש אחראי על פיקוח ובקרה של אמצעי כיבוי, על איתור ליקויים ומפגעים העלולים להצית אש וכמובן על הדרכת העובדים ואיך למנוע שרפות ואיך להתנהג בשעת שרפה
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
יועץ בטיחות הוא חובה בכל ארגון, כל ארגון חייב לדאוג לניהול סיכונים בכדי לשמור על בטיחות עובדיו. אנו מציעים מגוון רחב של שירותי יועצי בטיחות בתחומים רבים
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
יועץ בטיחות בריכה נדרש כאשר זקוקים להיתרים בכל הקשור לבריכות אישור הנחיות בטיחות על פי תקן 6701
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
הוראות מכר ומה הן כוללות על הסוגים השונים וחשיבותן של ההוראות. הוראות הרשות הארצית לכבאות והצלה לעניין סידורי בטיחות אש במבנים ועסקים.
מאת אור פרויקטים 29 Sep, 2023
המטרה של הדרכת בטיחות היא ליצור סביבת עבודה לימודית ובטוחה על ידי מניעה של תאונות ומחלות מקצוע והן חלק בלתי נפרד מניהול מערך הבטיחות המחייב עמידה ודרישות התקנות
פוסטים נוספים
Share by: